torsdag 20 oktober 2011

Dags att gynna hårfärgsindustrin

Jag gjorde slag i saken idag och färgade håret. Har alltid gillat typ polskt trashblont, men känner mig lite trött på det nu. Och inte hjälper det att det går ett program varje morgon som heter "Hångla, gifta sig eller dra", där tjejer som själva tycker att de är fabulous får en reality check och sen en make over. Varenda tjej som har långt blonderat hår blir typ totaldissad av de tillfrågade personerna på gatan, som säger "huuu, hon ser ut som en transa, henne skulle jag definitivt undvika", och dylikt. :S Inte bra, inte bra.

Och jag vill inte se ut som nåt spån, för det är jag inte. Ni som vill säga emot mig nu kan ju hålla det för er själva. :P Men vad som finally tipped me over the edge var LA Ink, där Aubry Fischer ser typ hundra gånger bättre ut när hon inte har porrblont hår längre. (I och för sig ser hon i övrigt totalgalen ut, men om man fokuserar på just håret. :S)


Så det blev till att pyttsa i lite färg idag. Känns gött. Behövde en liten nystart. Och så tänker jag på det där jobbet jag inte fick - det är ganska frustrerande att gå på anställningsintervjuer och konstant känna att risken kanske finns att man måste kompensera för att man ser halvblåst ut. Jag vill inte det längre, det är så tråkigt.


Lite brunare, lite mörkare. Yes box!

Edgar verkar i alla fall gilla mig oavsett hur jag ser ut. Han är en skön lirare.


Men bra på att titta i kameran är han inte... :)

Apropå att verka pantad, hämtade jag ut bilen från verkstaden i morse. Det sved, kan jag avslöja. Gnidiga, hemska verkstäder...
Lite gladare blev jag i alla fall av att se den här bilen nere i deras garage. Fatta hur ägaren måste framstå när han ska ringa och boka bilrelaterade saker och blir ombedd att uppge registreringsnumret. :D Oh my god...

1 kommentar:

  1. Du var skitsnygg i håret idag! Nu blir jag också sugen på att göra det lite mörkare. Dessvärre ser jag sjuk ut om jag färgar mitt hår för mörkt, alltså likblekssjuk. What to do liksom?

    SvaraRadera