fredag 21 oktober 2011

Det går utför!

A girl's best friend?
Vilken bra morgon! Ställde mig med dödsförakt på vågen och upptäckte att jag gått ner 3 kg sen slutet av sommarn. Hur skönt är inte det?! :D Det har ju bara stått och stampat och stampat i hundra år och aldrig kommit någon vart. Men nu jäklar.

Jag har iofs märkt lite grann att vissa jeans som satt sjukt obekvämt förr har känts lite bättre på sista tiden etc, men man vågar ju ändå inte hoppas. Det har liksom hänt för många gånger att man tänkt "Men nu då? Men nu då? Men nu då?!", men så har man vägt sig och blivit besviken.

Eftersom jag har haft sinnessjukt dålig träningsdisciplin på sistone när både Edgar och jag varit krassliga, så antar jag att det kan spela en viss roll att jag lagt om kost- och dryckesvanor. Såhär har jag gjort:
- Ingen alkohol okej nästan ingen
- Knäckebröd istället för mjukt bröd
- Minikeso med hackad apelsin och pumpafrön till frukost, istället för mackor och juice och sånt
- Inget godis eller snacks okej nästan inget
- Bara en, lagom sized portion av mat, även om den varit supergod
- Se till att morötter finns hemma ifall man får ett ryck och vill småäta
Och lite sånt...

Ååh jag blir så glad! Nu gäller det att fortsätta på den inslagna vägen. Pepp, pepp!

Flytande guld för aktiva småbarnsföräldrar :)
Rysligt mysig och trevlig fika med mamma- och pappagruppen hos Carolina igår. Alla bebisar tog verkligen tillfället i akt att leka loss. Edgar däckade i sin säng ungefär en sekund efter att vi kommit hem, och sov sen en rejäl stund. Många intryck att bearbeta när man får släppa loss bland sina fina kompisar. :)

Edgar med gårdagens stora utmaning: att få på locket på en ask

Härligt häng för både bebisar och päron! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar