måndag 10 oktober 2011

Lappsjuk söndag

Denna lägenhet är för tillfället förvandlad till en förkylningarnas högborg. Edgar kryper runt och snorar som en fontän och väser "röööh röööh röööh" hela tiden. Det är väldigt upplyftande. Och eftersom mitt badrumsprojekt är klart har jag inget direkt superkreativt att underhålla mig själv med heller. Öken.

Till följd av ovanstående blev helgen lugn. Igår blev vi läs jag lite lappsjuka av att bara vara hemma och lyssna på rossel så vi brunchade på Hasselbacken med trevligt sällskap, och sen åkte vi till Bauhaus och fixade lite gardinstänger och gardiner. Efter diverse småtjafs om takhöjd, ögonmått etc samt klättring på ranglig målarstege här hemma, hänger det nu gardiner i vardagsrummet. Det blev faktiskt jättefint, skriver jag med viss lättnad eftersom jag vanligtvis inte är något fan av gardiner utan hellre kör opimpade fönster så att ljuset får flöda fritt. Men det här vart nice.

Några foton från söndagen:

Edgars söta kusin Wilma

Edgar var skeptisk till vindruvor...

... och till typ resterande 98% av maten på sin tallrik. Kanske halsont?

Veva, veva!

Björn körde all in på desserterna

Kvällsmys i fåtöljen med liten sjukling

Gardiner i vardagsrummet. Man ska aldrig säga aldrig, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar