lördag 8 oktober 2011

Be good, or else..!

Ålrajt pipöl.

Det är natt, gästerna har gått hem (Dave & Debbie var här och kollade på Sverige-matchen = mys) och Björn sitter och spelar Battlefield.

Själv sitter jag och läser bloggar om diskussionen angående Quetzala Blancos och Blondinbellas appearance hos Malou och frågan huruvida tjejers bloggar måste vara uppbyggliga och pepp eller får vara opepp och självdiss. För egen del har jag aldrig begripit varför just unga tjejer alltid tvingas förhålla sig till något slags krav på att agera flåshurtiga förebilder för hur man lämpligen ska leva, så fort de blir kända. När läser man om unga kändiskillar som fördöms för att de inte inser att de "är dåliga förebilder" när de gör ditten och datten? Typ aldrig. Och då ska ju gudarna veta att unga kändiskillar ganska ofta gör synnerligen osmarta saker, som det brukar heta. Eller ja, killar över huvud taget. Men det är ju ett annat kapitel.

Jag tyckte det var rakt och bra när Kissie satt i Debatt och sa att hon faktiskt, henne veterligen, aldrig hade skrivit på något kontrakt om att utgöra förebild för hela den uppväxande tjejgenerationen. Tänk om varenda blogg skulle vara tjo och tjim och hoppfalleralla - det skulle ju bli helt absurt. En totalt förljugen värld. Ryys... Hoppas vi aldrig hamnar där. Nordkorea nästa, liksom. :/ Jag tycker Quetzalas blogg är ytterst läsvärd i all sin ärlighet. You go girl. Och för att citera Broder Daniel: "happy people never fantasize".

Nej nu ska jag gå och lägga mig. Kanske blir det landet imorrn, eftersom min kusin Camilla och Edgars  syssling Lisa är där. De är så grymma och vi har alltid så sjukt roligt. Men vi får se hur det står till med förkylningar och otyg.

Såhär fina var min son och min Björn tidigare ikväll. Söta va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar