torsdag 13 oktober 2011

Tröttmössa

Glad i hatten på natten!

Såhär känner jag mig idag (förlåt mamma, jag vet inte vad som hände med din krukväxt)

Herregud vad trött jag är idag. Och herregud vad trevligt det var igår. Vad som skulle blivit en liten trevlig vardagmiddag med Johanna på nåt hak vid Fridhemsplan, blev till en långsittning med god mat, goda viner och en massa babbel. Sen avslutade vi kvällen på Löwenbrau där de firade Oktoberfest - komplett med umpa-umpa-liveband och smarriga oktoberöl. Luvely!

Tycker synd om mig själv idag men ännu mer synd om Johanna som skulle upp och gå på en intervju halv nio. Helt sjukt! Men den kvinnan är det ju sisu och självdisciplin i så det hade tydligen gått bra. Hoppas hoppas hon får jobbet.

Sämre gick det för mig med tjänsten jag nyligen sökte. Fick veta idag att jag inte fick den, men det var åtminstone bara jag och nån snubbe kvar på slutet, av alla som hade sökt. Och sånt är ju alltid trevligt att höra. För övrigt gör det knappt nåt att jag föll på målsnöret, för vi har ju ändå inte nån dagisplats till Edgar än. Så nu får jag njuta av lite mer tid med honom istället för att panikjaga nån ledig dagmamma. Gött. :)

1 kommentar:

  1. Synd på jobbet. Men kul att vi kan hänga några månader till då :) Hur mår Edgar, frisk än?

    SvaraRadera